zomerkamp2018.reismee.nl

Donderdag

Donderdagavond en ik zit eens na te denken. Er staat geen verslag over dinsdag, wordt door verschillende kids opgemerkt, maar de dinsdag zit al in het verslag over maandag. Is dus geen apart verslag over. Verder is doeze hetzelfde als douchen. Schijnen Utrechters niet te begrijpen, snappen wij als Rotterdammers dan weer niet (en we hebben het er met 18 man net 10 minuten over gehad). En als laatste: na acht maanden verkering knuffel en zoen je nog niet. Lijkt ons voor sommige ouders best een geruststelling.

Maar ja, vandaag dan. Donderdag is Eftelingdag. We gaan op tijd op en op tijd weg. Best knap van ons want daar zijn we niet altijd even goed in. Zo maar wat zaken:

• ik kies de verkeerde rij bij het kopen van mijn lunch. De jongens die in mijn groepje zitten staan in de andere rij, bestellen 2 keer achter elkaar iets en zijn al klaar met eten wanneer ik eindelijk mijn frietjes krijg. Daarna kan ik de tafel waar mijn vrienden zitten niet meer vinden. Echt een tob-lunch.
  • Mike en Jordy zien een echtpaar letterlijk vechten met een van hun kinderen die een Eftelingmedewerker te lijf wil gaan. Wat hebben wij toch leuke en voorbeeldig opgevoede kinderen bij ons.
  • Karan houdt in de snoepzaak de zak met snoep van Matthijs even vast zodat hij er nog iets bij kan doen. Daarna kan Matthijs opnieuw gaan scheppen ;-)
  • Fenny is in de fata morgana geweest.
  • Mike en Jordy zijn lekker bezig. Ze hebben de kinderen in hun groepje uitgelegd dat het geld op moet want het is voor de Efteling. Wanneer uw kind met nog maar 3 stuivers in de portemonnee thuis komt weet u dus bij wie hij of zij in het groepje zat.
  • Groepjes gaan goed en iedereen is op tijd terug bij het verzamelpunt. Is wel eens anders geweest.
  • Dilayda, Esmeray en Justin hebben ook een envelopje voor de Efteling van hun tante Diana gekregen. Levert bij haar eigen kindje wel tranen op want die krijgt geen envelopje (en voor iemand medelijden krijgt: dat is grote Jordy en die hoort bij de leiding).
  • Austin is naar Turkije op vakantie geweest en heeft een goed advies: 5-sterren hotels boeken, dat is altijd goed.
  • Eftelingbingo is best leuk maar levert wel veel appjes op.
  • Tara gaat met een ander groepje dan Lisanne naar de Efteling en ze hebben allebei toch een leuke dag.
  • Bente is de bofferd van de dag. Ze komt met 5 euro meer aan bij de Efteling dan ze dacht te hebben.
  • Koen vindt het geweldig dat hij met Tim in een groepje zat. Niet alleen omdat dat best leuk is, ook omdat hij dankzij Tim 10% korting krijgt bij het kopen van een patatje en een cola.
  • Pandadroom is een attractie om depressief van te worden (want bedoeld om donateurs voor het Wereldnatuurfonds te trekken) maar kinderen van 8 en 9 vinden het erg leuk.
  • We komen Diana en Charlene tegen. Weet die Charlene toch niet meer dat haar vriendje ooit op de Efteling was en een groepsfoto heeft gemaakt. Lees het verslag van ik denk 12 jaar geleden maar terug, daar staat het echt.

Terug op het Kamphuis staat daar een friettent met een patatbakster. Je mag onbeperkt eten en kiezen uit een hele berg snacks en zelfs broodjes hamburger. Daar worden enorme hoeveelheden van verstouwt. Het eten en het natafelen zijn mede daardoor reuzegezellig. Ook barst er een buitje los, de eerste regen van deze week en dan ook nog wanneer we lekker droog bij het Kamphuis zijn. Topweek dus.

• er zijn jongens die alleen vallen op meisjes waarvan de voornaam eindigt op een a.
  • Julie zoekt en vindt Tobias op de AD-internetsite. Heeft ze zelfs het innemen van haar telefoon voor over, dat gaat wel heel ver vinden wij.
  • Cherrani en Amaranth eten meer dan Indyra.
  • Nikki is zo aardig een loempia mee te nemen voor een van de jongste meiden. Heeft ze zelfs verbrande vingers voor over.
  • Patat met zonder saus is nu ook bekend in Brabant.
  • Tobias, Julius en Berend maken een geweldig gedicht. Na het waterfestijn van gisteren is er een paar schoenen achtergebleven op het plein voor de slaapzalen. Ze vinden dat het lijkt of iemand zijn of haar schoen heeft gezet en ze stoppen er wat koekjes en een fraai gedicht in. Gedicht staat op een van de foto’s en de laatste zin menen ze niet (al is het maar omdat ze geen idee hebben van wie de schoenen zijn) maar ze hebben in ieder geval zelf een geweldige avond.
  • Eline hoort dat Syb is genoemd in het verslag en wil wel eens weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Nou, zo dus.
  • Pim wordt later slager. Hij heeft zeker 60 vliegen gemept, iets waar iedereen blij van wordt. Er zijn hier geen wespen te zien maar vliegen des te meer.
  • Merel beseft ineens dat Petra en Hans zus en broer zijn. Dat Iris en Koen nicht en neef van Hans zijn weet ze al jaren, maar dat daarboven dan ook een relatie bestaat is haar tot vanavond volledig ontgaan.
  • Verder heeft Merel vanavond van alles en nog wat verteld over haar broers, heeft Eline van alles en nog wat verteld over haar broers, maar weet Syb eigenlijk niets over Berend. Is dan wel weer een beetje jammer voor ons allen want zo blijft Berend (en dat is fijn voor hem) het best bewaarde geheim van dit kamp. Was eerder Fenna omdat niemand van de leiding wist dat Julius een zus had, laat staan zo’n leuke, maar die titel berust nu bij Berend.
  • Er wordt gebingood. Prijzen zijn er voor Dilayda, Lisa, Christiano, Iris van der Linden, Tobias en Tess, dus dat zit lekker verdeeld.
  • De kleine mannen slapen zo snel dat er maar een hele kleine mannenavond was.

Belinda

LarA zit goed zie ik ;-)