zomerkamp2018.reismee.nl

Woensdag

Woensdag en een strak blauwe lucht. Dat zit mee. Het wakker worden van de kleinste mannen gaat minder goed, maar dankzij Caitlin en Lisa zitten ook zij op tijd aan tafel. Syb klaagt dat hij niet in het verslag staat en dat hij tenminste 3 keer genoemd wil worden. Nou Syb, dat gaat vandaag lukken.

ā€˜S-Ochtends spelen we oase. Jongens tegen meisjes. Dat klinkt niet best want voor de jongens kansloos. Maar die verrassen ons want ze winnen. En niet een potje maar zelfs drie. Het gaat volgens mij redelijk eerlijk. Zo is Cherani een olifant, het hoogste dier dat je kunt krijgen. Verder vraagt DaniĆ«l of hij Iris (zijn zus) wel mag tikken. Na het antwoord ā€œnee natuurlijk nietā€ tikt hij haar ook echt niet. Wat zeker het geval is, is dat er waanzinnig hard wordt gelopen door het bos. En dan niet stukjes van 5 meter, maar stukken van 40 meter of meer. Zo komt Esmeray met een vuurrood hoofd voorbijgerend terwijl Imre, de meest afgetrainde van het stel, na twee potjes echt even rust moet neen. Verder zie ik niemand vallen, het lijkt er op dat we dit jaar een ongekend handige groep bij ons hebben. Enige paniekmomentje zit bij Jill. Die rent in volle sprint langs een boompje maar de takken daarvan hangen iets lager dan ze inschat waarop ze een hele hap bladeren uit die boom neemt. Haar reactie: ā€˜nou, dan heb ik mijn lunch alvast binnenā€. Mooi toch.

Na de pannenkoeken gaan we met zā€™n allen flink ingesmeerd richting grasveld. Flink ingesmeerd omdat de lucht nog steeds bijna strakblauw is, richting grasveld om de zeskamp te spelen. Die bestaat dit keer uit zes spellen waarbij telkens twee ploegen tegen elkaar spelen. Echte x-games-sporten Flag-football, trefbal, ronddetafel, minivoetbalmetomgekeerdegoals, korfbal en jeudesboules. En net als vanochtend vliegen de vonken er van af. Tobias krijgt het voor elkaar van het veld gestuurd te worden omdat hij moppert op de scheidsrechter, Mika gaat na het voetballen maar even naar het toilet om af te koelen, Jill schopt een bal keihard in Sybā€™s gezicht (ongelukje, ze zegt wel 10 keer sorry en ik noem het alleen omdat Syb 3 keer genoemd wilde worden) en Ajay heeft de gave steeds achter de flagfootbalspeler die de bal krijgt te staan. Hij trekt dus vlag na vlag uit de broeken van zijn tegenstanders. Jayden heeft een iets andere ervaring: hij wordt echt helemaal van de sokken gelopen. Maar ook dat deert hem niet, want even later rent hij gewoon weer mee tussen alles en iedereen die zeker 6 jaar ouder en 30 kilo zwaarder is.

Bij het korfbal mag je pas schieten nadat iedere speler van je ploeg tenminste eenmaal de bal heeft gehad. Dat levert geweldige acties op om bijvoorbeeld te zorgen dat Tess vrijkomt terwijl ze wordt verdedigd door Berend die 2 meter lang is. Is een kwestie van van de ene naar de andere kant gooien en dan een blok zetten waardoor Berend ondanks zijn lengte niet bij de bal komt. Ook hier gebeuren geen ongelukken, ook dit bevestigt dat we een ongekend handige groep bij ons hebben. Enige onhandige is het badpak van Shealynn. Ze moet naar het toilet maar het duurt nogal lang voor ze terugkomt bij haar groep. Toch maar even kijken en dan blijkt dat ze worstelt met haar badpak dat onder haar jurk zit. Komt ook weer goed, maar is te grappig om niet te noemen.

De reden van dat badpak is dat na afloop van de zeskamp de kranen opengaan. Een onvervalst waterballet. Teiltjes, emmers, waterpistolen, alles waar water uit kan komen wordt gebruikt om elkaar echt doorweekt te krijgen. Nikki en Lisanne lopen eerst weg om droog te blijven, maar na een poosje komen ook zij terug en doen ze mee omdat er alleen maar wordt gelachen en je dat toch ook niet wilt missen. Merel blijkt een bikkel te zijn. De een na de ander gooit ze nat en wanneer ze zelf een emmer koud water over zich heenkrijgt geeft ze geen kik. Verder heeft Tim een minder helder moment. Hij heeft een teiltje en wil dat vol water hebben. Hij heeft alleen ook een waterpistool; dat vol moet. Hij geeft dus zijn teiltje aan Mike en zegt hou even vast. Domme actie, want binnen 3 seconden heeft hij een plens koud water over zijn hoofd en geen teiltje meer. Nu is Mike deze week zijn schaakvriend, dus dat is geen enkel probleem en hij moet hard lachen om zijn eigen domheid.

Aansluitend gaan de barbecues aan. Frits blijkt kampioen vlees dat geen vlees is eten te zijn. Wanneer iedereen klaar is krijgt hij nog een erwtenburger en 4 sojaworsten. Klimt voor de echte vleeseters wellicht als een horrormaaltijd maar valt reuzemee. En dat heb ik dan weer van zijn vrienden die hem helpen die enorme stapel vlees op te eten. Nadat de kids hebben gegeten gaan wij als leiding aan tafel. Ons vlees wordt gebraden door Julius, Mika, Tobias en Thijs en is helemaal goed. Is dus een mooi rustpuntje op een verder volle dag waar ook nog groepjes voor de Efteling gemaakt moeten worden. Is een avondvullend programma. Morgen dus weer meer.

Vindt u deze informatie onduidelijk? Wij geven graag een toelichting.

Geef het door aan de afzender wanneer deze e-mail niet voor u is en verwijder dit bericht.